Légy energikus – Reggeli rutin nem csak táncosoknak

Légy energikus – Reggeli rutin nem csak táncosoknak

Szeretnél energikus lenni a mindennapokban? A most következő írásunkban három olyan egyszerű lépést mutatunk meg Neked, amelyeket, ha minden reggel elvégzel, tele leszel energiával és a napod hátralévő része könnyedén az irányításod alá kerül.

A karantén miatt hirtelen ránk szakadt plusz idő, a megszokott napi rutin hiánya sokakat könnyen tunyává tehet. Pár hét után már azt sem tudod, hogy hétköznap van vagy hétvége. Ugye ismerős az az érzés, mikor reggel kinyitod a szemed és vagy 10 percig azon gondolkozol, hogy milyen nap is van ma? Nagyon könnyű hagyni, hogy az idő és az irányítás kifolyjon a kezeink közül.

Ehelyett, arra szeretnélek motiválni, hogy ezt a felszabadult plusz idődet konstruktívan töltsd el és minél több hasznot tudj ebből az új helyzetből nyerni. Talán még pár új jó szokást is sikerül kialakítanod és bevésned a mindennapjaidba.

légy energikus a mindennapokban

A jó kezdet fél siker

Az egyik ilyen haszon, amit nyerhetsz most az, ha sikerül a reggelednek egy jobb szerkezetet kialakítanod, amely segít abban, hogy a napod további részében energikus legyél, és produktívabban, effektívebben tudd tartalommal megtölteni azt.

A három lépés, amit szeretnék most megosztani Veled röviden a hidratálás, a napfény és a mozgás szentháromsága. Ezeket most külön-külön részletesen is taglaljuk.

Első lépés az energikus napért – Hidratálj!

Az első lépésünk tehát a hidratálás. Várj még egy kicsit a kávéval, ébredés után először indíts egy kis vízzel. Ez lehet sima ásványvíz vagy tisztított csapvíz is, de fel is turbózhatod ezt a még nagyszerűbb hatás érdekében.

Csavard egy negyed citrom levét a vízbe és adj hozzá egy pici (3 gramm) rózsaszín Himalája sót is. Alaposan keverd össze, hogy a só teljesen feloldódjon. Az ok, amiért sót teszünk a „reggeli koktélunkba” az az, hogy így a víz tovább marad a szervezetünkbe, tehát tovább maradunk hidratáltak.

reggeli koktél az energikus mindennapokért

Második lépés – Élvezd a napfényt!

Nincs más dolgod, mint a „koktéloddal” kimenni a kertbe, vagy az erkélyre vagy ezek hiányában elég kiállni a nyitott ablak elé és élvezni a napfényt. Vegyél mély lélegzetet, hallgasd a madarakat, akár gondold át, miért adhatsz ma is hálát. Szép lassan, ráérősen fogyaszd el az italod.

 

élvezd a napsütést

Harmadik lépés – Mozdulj meg!

Most, hogy megittál egy nagy pohár vizet és magadba szívtál egy kis napfényt itt az idő, hogy átmozgasd kicsit a tested. Igazából bármilyen mozgás megteszi, amihez éppen kedved van, de segítségképpen megosztunk veled egy kis reggeli rutint:

  • Állj meg alapállásban, vegyél egy nagy lélegzetet és nyújtózz meg felfelé a karjaiddal a plafon felé, majd fújd ki a levegőt, engedd le a karjaidat a tested mellé. Ismételd meg párszor, ahányszor jólesik.
  • Állítsd meg az előző feladatot akkor, mikor a karjaiddal felfelé nyújtózol és nyújtózz meg az egyik oldaladra is, majd végezd el a nyújtózást a másik oldaladra is. Lélegezz mélyen.
  • Engedd le a karjaidat a tested mellé, vegyél egy nagy levegőt és nyisd meg a mellkasod olyan szélesre, ahogy csak tudod (homorít a hát), majd kifúj a levegő és domborít a hát.
  • Állj újra egyenesen, a karjaid legyenek lazán a tested mellett. Végy egy újabb mély levegőt és húzd fel a vállaid a füled mellé, majd fújd ki a levegőt és engedd le a vállaid. Ismételd meg ezt a gyakorlatot is párszor.
  • Ezután zárt állásból csigolyáról csigolyára gördülj előre le a földre (ameddig csak a rugalmasságod engedi), közben lazítsd el teljesen a nyakad és az egész tested. Lógj lazán ebben a pozícióban.
nyújtóztasd át a tested
  • Következő lépésként gördülj fel állásba csigolyáról csigolyára apránként, utoljára a fej megy a helyére. Zárd össze a karjaidat a hátad mögött és nyújtózz meg úgy, hogy a fejed teljesen hátraszeged.
  • Ezután gördülj vissza úgy, hogy a karjaid maradnak a hátad mögött összekulcsolva. Ne erőltesd túl magad. Csak annyira nyújtózz, ami még nem nagyon kényelmetlen a számodra. Lazítsd, a térdeid legyenek behajlítva.
  • Ebből a helyzetből vedd fel a „lefelé néző kutya” pózt (ami a jógából lehet ismerős) vagy V pózként is ismerheted. Nyújtsd meg alaposan a tested.
  • Innen vedd fel a „Plank”(deszka) pozíciót, majd menj tovább a Kobra pózba. Állj meg kicsit ebben a helyzetben és nézz el az egész felsőtesteddel jobbra majd balra.
  • Végül vedd fel a „Csecsemő pózt” és pihenj meg benne.

Extra lépés – Meditálj!

Ha van hozzá kedved, akkor az előző lépéseket megkoronázhatod még egy kis meditációval is. Hidd el, nem is olyan nehéz, mint gondolod, cserébe ez a lépés segít, hogy még energikusabb, még kirobbanóbb formába kerülj.

Ha nem tudod, hogyan is kezdj hozzá, segítségképpen leírjuk Neked az alap meditáció lépéseit:

a meditáció feltölt energiával

Először azt kell megtanulnod, hogyan összpontosítsd a figyelmed a légzésre, és hogy terelődj vissza hozzá, ha a figyelmed időközben elkalandozott:

  • Vegyél fel egy kényelmes helyzetet, amiben meg tudsz maradni nyugton pár percig.
  • Kezdd el megfigyelni a be- és a kilégzésedet.
  • Összpontosíts a légzésre: hol érzed legjobban a levegő áramlását, a hasadban, az orrodban? Kövesd a belégzést és a kilégzést is.
  • Pár percig figyeld a légzésed, mélyeket lélegezz be a hasadba, majd nyugodtan lélegezz ki.
  • Végül gondold át, mi történt meditáció közben. Mennyi ideig tartott, mire csak a légzésedre tudtál koncentrálni? Hányszor kalandozott el az elméd? Milyen nehéz volt ilyenkor újra koncentrálnod?

Ezt a gyakorlat – ha minden nap elvégzed – segít helyre tenni a gondolataidat, és könnyebben, gördülékenyebben mennek majd a dolgaid a napod további részében.